problemens dag.

Haha idag är inte min dag, fyfan.

Igår skulle jag äntligen boka mina biljetter till Kanada och hittade till slut en fungerade tur. Jag fyller i allting och än så länge går det smärtfritt. När det står att min betalning kontrolleras kommer det helt plötsligt upp "ERROR". Jaha tänker jag och börjar om hela processen. Nästa gång jag ska betala så står det att jag inte har tillräckligt med pengar, vilket jag såklart visste att jag hade. Jag kollar min bank och ser att samma summa som flygbiljetten kostade har blivit dragen. Jaha tänker jag och blir lite lätt irriterad eftersom jag inte har fått någon bekräftelse, biljetter, kvitto, osv. Jag rycker på axlarna och tänker att jag kollar om jag har fått något i morgon (det var typ midnatt ändå så lite sent att göra något åt saken). Kvällen fortsätter i god anda med nudlar och mysigt sällskap.

I morse kollar jag mailen och har fortfarande inte fått något. Då ringer jag till min bank och de är supertrevliga, men kan inte göra något. Då ringer jag till Air Canada och får först prata med en trevlig dansk men får ett nytt nummer till en inkompetent indisk britt på deras kontor i London. Efter att jag har förklarat situationen tre gånger med långa konstpauser, ber han mig stava till Stockholm och Vancouver. Herrejisses tänker jag då, men gör det snällt ändå.

Efter att han försökt få rätt datum, tid, flight, osv. säger han att han inte kan hitta min bokning. Då föreslår jag ödmjukt för honom att mitt namn kanske kan hjälpa, och det höll han med om. Dock hjälpte inte det särskillt mycket ändå och jag gav upp, säger tack och lägger på.

Några samtal senare ger jag upp igen och inser att de inte kan hjälpa och att i bästa fall har mina pengar blivit frusna och ska föras tillbaka in på mitt konto om en vecka. Varför kan det inte bara få smidigt?!?!?! Ibland?

Sen har ju inte bloggen funkat heller så jag mailade kundservice och frågade, och fick svar på en millisekund (wow!), men jag skrattade gott när jag läste en av deras möjliga anledningar till att den slutade funka:

"Bloggen kan sluta fungera om (bla, bla, bla)... Likaså länkar till t.ex ryska sidor eller andra."


Haha, men jo, ryska sidor har man ju blivit lärd en barnsben att dom ska man akta sig för.

Sen har mina tröjor som jag nyligen beställde hem krypt sisådär hundra storlekar så dom måste jag skicka tillbaka också. Juste, sen har min hårddisk blivit stulen. Juste, sen har jag två exams i morgon som jag kanske borde försöka koncentrera mig på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0